Какво реши съдът на ЕС относно пакта Мобилност
Отмени задължението превозните средства да се връщат в базата в държавата, където е регистриран превозвачът, на всеки осем седмици.
Остават:
- забраната водачите на тежкотоварни превозни средства да ползват редовната си четириседмична почивка или компенсационната петседмична почивка в превозното средство;
- задължението на компаниите превозвачи да организират работата на водачите така, че последните да имат възможност да се върнат в работно време на всеки три или четири седмици до базата, за да започнат или прекарат седмичната си почивка там;
- датата за влизане в сила на задължението за поставяне на ново поколение тахографи;
- срока за изчакване при извършване на каботаж;
- определянето на водачите като „командировани служители“ при извършването на каботаж от една до друга страна членка на ЕС, когато нито една от тях не е мястото на регистрация на превозвача.
Малка победа за свободното движение в съюза, което всъщност е основната полза от членството в него. Може да се каже, че е 20% победа. Транспортният сектор е от най-конкурентните на България и либерализацията на услугата е важно за страната ни. Пак голяма част от рестрикциите остават.