Skip to main content

Цивилизация

Нула знания

Много добре се е получило децата да не учатОтново МОН ни оставя с прекрасни чувства. От случайна медия разбираме, че пак променят всички учебни програми по ИТ, без да се знае кой ги е писал и без да има сериозно основание. Не е направена и никаква сериозна апробация на съществуващите.

Непонятно защо в прогимназията увеличават несъвсем домислените (но иначе забавни) часове по Компютърно моделиране и намаляват доста важните за тази възраст часове по Информационни технологии. „Компенсацията" идва с абсурдни часове за „събиране на големи обеми от данни чрез сензори" и изкуствен интелект (!) в гимназиите, защото big data и AI звучат модерно. А някой дава ли си сметка в каква пародия ще се материализират такива теми? Представяте ли си как хора, които не са изучавали сериозен уводен курс по програмиране, ще изучават такива неща? Ще ви кажа - ще стане точно това, което направиха с „облачните технологии". Учениците просто минават отгоре отгоре да видят как се ползва Гугъл драйв и някоя друга платформа за споделяне и дотам. Същото ще бъде и с изкуствения интелект - ще генерират някое друго изображение и текст, и толкоз. Как работи самата технология? Нула знания.


Обаче ще има нови учебници за всички класове. И ще купят някой друг тлъст лиценз от някоя компания (за AI чатбот от Microsoft например). За което ще платим доволно.


Кога ще се сложи край на това експериментиране с живи хора? Защо не започнат да си усвояват парите без да правят нищо - така ще са по-полезни!

 

 

 

 

Добавете коментар